مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 15:302023-11-07اقتصادي

مصوبه جدید مجلس درباره گواهی انحصار وراثت


سازمان ثبت احوال کشور مکلف شد گواهی انحصار وراثت را بدون نیاز به درخواست وراث و ذی نفعان ظرف 20 روز پس از ثبت واقعه وفات صادر و به وراث و ذی نفعان ابلاغ کند.

- سازمان ثبت احوال کشور موظف است گواهی حصر را بلافاصله پس از صدور به صورت برخط و آنی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک مرکزی و سایر دستگاه های اجرایی متقاضی اعلام کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، سازمان ثبت احوال کشور مکلف شد گواهی انحصار وراثت را بدون نیاز به درخواست وراث و ذی نفعان ظرف 20 روز پس از ثبت واقعه وفات صادر و به وراث و ذی نفعان ابلاغ کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت امروز (سه شنبه) و در ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه، بند ث ماده 113 لایحه برنامه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، سازمان ثبت احوال کشور موظف است از سال دوم اجرای این قانون، گواهی انحصار وراثت موضوع ماده (360) قانون امور حسبی مصوب سال 2 /04 / 1319 را با رعایت اصل دوازدهم (12) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قانون اجازه رعایت احوال شخصیه ایرانیان غیر شیعه مصوب سال 1312 بر اساس داده ها و اطلاعات موجود از قبیل پایگاه اطلاعات سببی و نسبی و بدون نیاز به درخواست وراث و ذی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه جدید مجلس درباره گواهی انحصار وراثت

مصوبه جدید مجلس درباره گواهی انحصار وراثت