مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 07:552023-11-14اقتصادي

کفگیر سد الغدیر به ته دیگ خورد/ خروجی، 5.5 برابر ورودی!


قرار گرفتن ساوه در منطقه خشک و کم آب استان و پایین بودن سهم دومین شهرستان استان مرکزی که قطب صنعت و کشاورزی به شمار می رود، از میزان نزولات آسمانی، - موجب شده تا بحران آب به ویژه در سال های کم بارش همواره یکی از مهمترین چالش های این شهرستان باشد.

این روزها اگر سری به سد الغدیر ساوه که وظیفه تامین 60 درصد نیاز این شهر به آب شرب را دارد بزنید، آه از نهادتان بلند می شود چرا که این سد در حال حاضر به کمترین میزان ذخیره سازی خود، تا قبل از سرریز شدن در اردیبهشت ماه سال 1398 رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با سرریز شدن سدالغدیر ساوه در سال 1398 مسئولان وقت استان و شهرستان در جلسات متعددی اعلام کردند که با افزایش چند برابری حجم سد الغدیر و تکمیل شدن تراز آبی آن، در صورتی که حتی باران هم نبارد حداقل تا 6 سال آینده مشکل کم آبی نخواهیم داشت، اما با گذشت تنها چهار سال و با وجود اینکه در طول این مدت شاهد بارش برف و باران بطور متناوب بوده ایم، آب سد تمام شد و عملا به گل نشست.

تصمیمات غیرکارشناسی مسئولان وقت در زمان تکمیل تراز آبی سدالغدیر در پی درخواست های بعضا همراه با تجمعات اعتراضی جمعی از کشاورزان و باغداران مبنی بر تخصیص آب برای کشت پاییزه و بهاره در اراضی پایین دست و عدم آینده نگری برای حفظ منابع آبی موجود که حاصل یک دوره بارندگی سیلابی بود، مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کفگیر سد الغدیر به ته دیگ خورد/ خروجی، 5.5 برابر ورودی!

کفگیر سد الغدیر به ته دیگ خورد/ خروجی، 5.5 برابر ورودی!