مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 14:252023-11-12سياسي

5600 مگاوات نیروگاه خود تامین در دست ساخت/ هماهنگی دولت و مجلس برای رفع ناترازی برق


18 نیروگاه خودتامین بخش صنعت با هماهنگی وزارت نیرو در حال فعالیت است که از این تعداد 3 نیروگاه افتتاح شده و 15 نیروگاه برق خود را به شبکه تزریق خواهند کرد.

- 18 نیروگاه خودتامین بخش صنعت با هماهنگی وزارت نیرو در حال فعالیت است که از این تعداد 3 نیروگاه افتتاح شده و 15 نیروگاه برق خود را به شبکه تزریق خواهند کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با تهیه و تصویب آیین نامه ماده 4 قانون مانع زدایی از صنعت برق با محوریت توسعه نیروگاه های خودتامین برای صنایع کشور، سرعت ساخت این واحدها رشد قابل توجهی گرفته است.

بر اساس گزارش شرکت توانیر، هم اکنون 15 واحد نیروگاه خودتامین برق صنایع در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قراردارند و از آذرماه 1402 تا مرداد 1404 به ترتیب به مدار فعالیت خواهند آمد.

جزییات پیشرفت نیروگاه های خود تامین پیشرفت فیزیکی واحدهای در دست احداث از 93 درصد تا 5 درصد متغیر است اما 5 واحد نیروگاهی پیشرفت بالای 50 درصد دارند.

نکته قابل ذکر در نیروگاه های صنایع افتتاح 3 واحد نیروگاهی خودتامین است که در استان سمنان و اصفهان ساخته و برق خود را به شبکه تزریق کرده اند.

بر اساس این اطلاعات، مجموع ظرفیت نیروگاه های خودتامین در دست ساخت، 5 هزار 696 مگاوات است و بر اساس قانون، زمینه ساخت 10 هزار مگاوات نیروگاه باید در دستور کار قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5600 مگاوات نیروگاه خود تامین در دست ساخت/ هماهنگی دولت و مجلس برای رفع ناترازی برق

5600 مگاوات نیروگاه خود تامین در دست ساخت/ هماهنگی دولت و مجلس برای رفع ناترازی برق