مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 11:152023-11-15اقتصادي

زیرساخت سامانه تماس اضطراری در صنعت خودرو ایجاد می شود


تفاهم نامه شش جانبه همکاری با موضوع پیاده سازی سامانه تماس اضطراری (e-call)، میان گروه صنعتی ایران خودرو، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان حمل و نقل و فضایی معاونت علمی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایکوپرس- این تفاهم نامه با هدف کاهش خسارات مادی و معنوی تصادف های جاده ای، بین طرفین منعقد شد و اساس عملکرد آن بر پایه پیاده سازی سامانه تماس اضطراری (e-call) برای اولین بار در کشور و به صورت آزمایشی در دو استان البرز و سمنان است.

 این سامانه، سخت افزار پیاده سازی شده بر روی خودروهاست که در صورت وقوع تصادفات جاده ای، به صورت دستی یا خودکار با مرکز امداد و نجات تماس گرفته و حادثه را گزارش می کند.

 طبق این تفاهم نامه، ایران خودرو نسبت به راه اندازی خط تولید خودروی مجهز به سامانه E-Call اقدام و برنامه تولید آتی برای برنامه ریزی اپراتورها با هدف تجهیز و تامین سرویس E-Call در شبکه اپراتوری را ارایه خواهد کرد.

 همچنین طبق این تفاهم نامه، ایران خودرو در تعریف خدمات و پروژه های مورد نیاز و اولویت دار در اجرای طرح آزمایشی و همچنین در زمینه مشخص کردن ابعاد و خصوصیات فنی سامانه به منظور گزارش به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی همکاری خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیرساخت سامانه تماس اضطراری در صنعت خودرو ایجاد می شود

زیرساخت سامانه تماس اضطراری در صنعت خودرو ایجاد می شود