مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 22:052023-10-23پزشكي

مشکلی در تامین خون بیماران تالاسمی خوزستان نداریم


خوشبختانه تا کنون مشکلی در تامین خون بیماران تالاسمی ایجاد نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، علی فیضی مدیرکل انتقال خون خوزستان امشب در گفت وگو با خبرنگاران درباره وضعیت ذخایر خونی در خوزستان توضیحاتی ارائه داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل پاییز شاهد بروز عفونت های تنفسی، ویروسی و سرماخوردگی هستیم و فرد بیمار پس از 10 تا 12 روز از بهبودی می تواند نسبت به اهدای خون اقدام کند به همین خاطر نیز در این فصل میزان مراجعه برای اهدای خون کمتر می شود.

وی با تاکید بر این نکته که هم اکنون در حال مدیریت شرایط هستیم و مشکل زیادی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به خون به ویژه گروه O منفی نیاز داریم بنابراین از مردم می خواهیم برای اهدای خون به پایگاه های سازمان انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان با بیان اینکه خون برای بیماران خاص و بیمارستان ها تامین می شود، عنوان کرد: خوشبختانه تا کنون مشکلی در تامین خون بیماران تالاسمی ایجاد نشده است.

وی با اشاره به این نکته که تا جایی که خون داشته باشیم نیاز بیمارستان ها را نیز تامین می کنیم، تصریح کرد: باید توزیع متناسب با نیاز باشد بنابراین اگر یک بیمارستان به 10 واحد خونی نیاز داشته باشد، هشت واحد در اختیار آن ها قرار می گیرد و در مقابل، نیاز خونی بیماران اورژان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلی در تامین خون بیماران تالاسمی خوزستان نداریم

مشکلی در تامین خون بیماران تالاسمی خوزستان نداریم