مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 08:552023-10-31سياسي

اقدامات حفاظتی از نیروهای یگان حفاظت سایت تاریخی آوه توسعه می یابد


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از توسعه اقدامات حفاظتی از نیروهای یگان حفاظت سایت تاریخی آوه و برخورد با مجرمین و حفاران غیرمجاز و انجام گشت های مشترک خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک به نقل از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی،   مهدی رحیمیان در نشست با کارکنان انتظامی آوه بیان کرد: در راستای حفاظت هر چه بیشتر از آثار، ابنیه ها و محوطه های تاریخی و باستانی و تعامل و مشارکت کلانتری  و پشتیبانی از نیروهای یگان حفاظت در برخورد با مجرمین می تواند زمینه ساز تقویت فعالیت ها و اقدامات شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی خواستار مساعدت و همکاری پاسگاه و کلانتری شهرستان برای حفاظت از تاریخ و تمدن منطقه شد و افزود: تلاش و جدیت بر این است تا با توسعه همکاری ها و تعامل دوجانبه بتوانیم اقدامات حفاظتی را در این منطقه و سایت تاریخی توسعه و گسترش دهیم.

رحیمیان افزود: این محوطه به دوران پیش از تاریخ و استقرار جوامع انسانی بوده است و برای اثبات این نظریه می توان به سفال هایی که به وفور در سطح محوطه و تپه یافت شده است و نشان دهنده وجود حیات انسانی در دوره های مس و سنگ است، اشاره کرد، سفالینه های دوره بعد از قبیل عصر مفرغ و عصر آهن نیز کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات حفاظتی از نیروهای یگان حفاظت سایت تاریخی آوه توسعه می یابد

اقدامات حفاظتی از نیروهای یگان حفاظت سایت تاریخی آوه توسعه می یابد