مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 08:152023-11-06فرهنگي

لباس سعدی را روی چشمانم نگه می دارم


کارگردان و بازیگر نمایش «تقلیدنامه زال و رودابه» که برای بازی در این نمایش لباس سیاه بازی سعدی افشار را بر تن می کند، تاکید کرد که چنین لباس های ارزشمندی باید در موزه تئاتر نگهداری شوند.

- کارگردان و بازیگر نمایش تقلیدنامه زال و رودابه که برای بازی در این نمایش لباس سیاه بازی سعدی افشار را بر تن می کند، تاکید کرد که چنین لباس های ارزشمندی باید در موزه تئاتر نگهداری شوند.

محمد حاج محمدی همزمان با اجرای این نمایش در گفتگو با ایسنا ادامه داد: سال ها پیش یکی از لباس های سیاه بازی استاد سعدی افشار همراه با بخشی دیگری از گنجینه های باقی مانده از تئاتر نصر توسط یکی از اعضای گروه ایشان و به صورت شخصی نگهداری می شد.

تا اینکه لباس سیاه بازی زنده یاد سعدی افشار به دست من رسید و تا زمانی که موزه تئاتر یا موزه نمایش های آیینی سنتی راه اندازی شود، از آن نگهداری می کنم.

او درباره استفاده از این لباس در نمایشش گفت: با کسب اجازه از بزرگان نمایش های تخت حوضی و استادانی چون آقای داداشی و جواد انصافی، این لباس را بر تن کردم و آیین افتتاح نمایش ما با حضور این بزرگان برگزار شد و در همان جا رخصت گرفتم تا جامه استاد سعدی افشار را بر تن کنم.

حاج محمدی با تاکید بر نقش موثر داود فتحعلی بیگی در حفظ و نگهداری میراث نمایش های آیینی سنتی کشورمان ادامه داد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لباس سعدی را روی چشمانم نگه می دارم

لباس سعدی را روی چشمانم نگه می دارم