مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 14:252023-11-18سياسي

سردار جنگل در جنگی نابرابر با استعمار


رییس حوزه هنری گیلان با اشاره به اقدام ضد انگلیسی در کمک به قحطی زدگان در سال 1296 در رشت، گفت: رشت از نظر فرهنگی پیشرو بود و انگلیسی ها همین موضوع را تحمل نکردند، - در حقیقت این پیشرفت ایران بود که تحمل نشد.

سید رسول منفرد در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اسناد و کتاب های متعدد در خصوص حمله انگلیسی ها به گیلان و مقاومت نهضت جنگل، اظهار کرد: به استناد روزنامه جنگل در 25 خرداد 1297 هجری شمسی انگلیسی ها بعد از پیشنهاد پادشاهی ایران به میرزا کوچک و رد پیشنهاد توسط وی در جنگی نابرابر جنگلی ها را شکست می دهند و منجیل را فتح کرده و از جنوب رشت وارد سبزه میدان می شوند.

وی درباره نحوه حمله انگلیسی ها به رشت، افزود: دو هواپیما از آسمان، ماشین های زره پوش از زمین و نیروهای پیاده انگلیسی و هندی و بمباران شهر، سبب اشغال رشت شد.

رییس حوزه هنری گیلان با اشاره به جنایات انگلیسی ها در رشت، گفت: براساس اسناد موجود بعد از بمباران، اول عمارت عزت الله خان توسط سربازان انگلیسی و هندی غارت شد و آنها عمارت را نفت ریخته و آتش زدند و پس از آن خانه های اعیان و بزرگان رشت را به آتش کشیدند.

منفرد با اشاره وقایع رخ داده بر اساس مستندات تاریخی در 9 ماه قبل از حمله انگلیس به رشت، خاطرنشان کرد: آقای آلوش بیک یکی از صاحبان سینما خورشید رشت در شهریور 1296 به مدت دو ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردار جنگل در جنگی نابرابر با استعمار

سردار جنگل در جنگی نابرابر با استعمار