مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 15:102023-10-25اقتصادي

ظلم به خاک بیشتر از آب بوده است


متأسفانه در حق خاک، بیشتر از آب ظلم شده و وضعیت بسیار نگران کننده تری دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی  مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: متأسفانه در حق خاک، بیشتر از آب ظلم شده و وضعیت بسیار نگران کننده تری دارد.

علی مبارکی در حاشیه برگزاری دو روزه پنجمین کاروان ملی ترویج الگوی کشت محصولات زراعی پاییزه به ایسنا گفت: هرچند در سال زراعی جدید نسبت به پارسال در همین زمان 80 درصد افزایش میزان بارندگی داشته ایم ولی هنوز هم وضعیت منابع آبی خوب نیست و باید از این منابع به نحو مطلوب تری استفاده کنیم.

وی از خاک به عنوان یک موجود زنده نام برد و اذعان کرد: متأسفانه در حق خاک بیشتر از آب ظلم شده به طوری که با خروج مواد غذایی به صورت متوالی، وضعیت آن بسیار نگران کننده شده است.

مبارکی به نقل از معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: میانگین مصرف کود در کشور ما حدود 168 کیلوگرم برای هر هکتار است که استاندارد این مقدار در دنیا به حدود 305 کیلوگرم می رسد و همین مصرف کمتر از استاندارد کود باعث ضعیف شدن خاک های ما شده است.

وی ادامه داد: کاروان ترویجی الگوی کشت محصولات زراعی پاییزه طی دو روز با هدف اطلاع رسانی، دانش افزایی و آگاهی بخشی در خصوص برنامه الگوی کشت ملی، کشت قراردادی محصولات زراعی و جهش تولید در دیم زارها برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظلم به خاک بیشتر از آب بوده است

ظلم به خاک بیشتر از آب بوده است