مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 10:502023-10-30پزشكي

دلیل سرگیجه های کرونایی چیست؟


19) به دلایل مختلف از جمله اثرات فرآیندهای التهابی، مشکلات سیستم عصبی مرتبط با این بیماری و بدتر شدن شرایط پزشکی زمینه ای به سرگیجه منجر می شود.

- دلایل این دو احساس متفاوت هستند.

سرگیجه عموما به دلیل عوامل محیطی مانند گرما، بوهای شدید، بیماری زمینه ای و غیره رخ می دهد در حالی که حس دوران یا چرخش سر از شرایطی ناشی می شود که بر سیستم دهلیزی گوش داخلی (بخشی از گوش داخلی و مغز که مسئول پردازش اطلاعات حسی است) تاثیر می گذارد.

سایر شرایط و عواملی که باعث سرگیجه می شوند به گزارش سایت قطره و به نقل ازسایت تخصصی وری ول هلث ، سرگیجه در اثر هر آنچه تعادل بدن را بر هم می زند، رخ می دهد.

هر گونه اختلال، بر نحوه پردازش اطلاعات سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد و به سرگیجه منجر می شود.

سیستم عصبی مرکزی از مغز و نخاع تشکیل شده است و این سیستم، ناحیه ارتباط مرکزی بدن است یعنی محل دریافت، پردازش و پاسخ به خروجی حسی.

عوامل دیگری که به سرگیجه منجر می شوند عبارتند از: - عارضه عصبی مانند بیماری پارکینسون - اختلالات اضطرابی - عوارض جانبی برخی داروها - کم خونی یا تعداد کم گلبول های قرمز سالم - هیپوگلیسمی یا قند خون پایین - کم آبی بدن - حمله قلبی یا سکته مغزی چرا کووید-19 باعث سرگیجه می شود؟ سرگیجه اغلب با سایر علائم عصبی در کووید-19 وجود دارد که به سه دسته تقسیم می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل سرگیجه های کرونایی چیست؟

دلیل سرگیجه های کرونایی چیست؟