مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 14:352023-11-20پزشكي

از عفونت HPV و سرطان دهانه رحم چه می دانید؟


مدیرگروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تشریح خطرات عفونت HPV در ایجاد سرطان دهانه رحم و راهکارهای پیشگیری و درمان این نوع سرطان پرداخت.

- ایسنا/کرمانشاه مدیرگروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تشریح خطرات عفونت "HPV" در ایجاد سرطان دهانه رحم و راهکارهای پیشگیری و درمان این نوع سرطان پرداخت.

فریبا شفیعی در گفت و گو با ایسنا، از عفونت HPV به عنوان یکی از شایعترین عفونت های آمیزشی جهان یاد کرد و افزود: این نوع عفونت به وسیله ویروس پاپیلوما و از طریق تماس جنسی انتقال می یابد.

وی با اشاره به خطرات این نوع عفونت در ابتلای افراد به سرطان دهانه رحم گفت: ارتباط این نوع ویروس با پیدایش سرطان دهانه رحم و برخی دیگر از سرطان ها اثبات شده است.

به گفته مدیرگروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، بیش از 95 درصد سرطان های دهانه رحم در اثر ویروس پاپیلومای انسانی(HPV) رخ می دهد.

شفیعی خاطرنشان کرد: اغلب زنان و مردانی که از نظر جنسی فعال هستند در مقطعی از زندگی به این عفونت مبتلا شده و برخی بیش از یک بار دچار این عفونت می شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد افراد در نهایت این عفونت را از بدن خارج می کنند، گفت: اگر چه اغلب عفونت های HPV خودبه خود پاک می شوند و اغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از عفونت HPV و سرطان دهانه رحم چه می دانید؟

از عفونت HPV و سرطان دهانه رحم چه می دانید؟