مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 09:152023-11-16سياسي

«زن» در اندیشه علامه جعفری


آیا کسانی که آرزوی مرد شدن را به زنان تزریق می کنند، آرزوی چنگیز و نرون شدن را هم که فقط در مردان پیدا شده است، به زنان هدیه می کنند؟ و کدام زنی که اعتدال روانی داشته باشد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، علامه جعفری در میان مباحث متعدد خود، موضوع زنان را نیز به تفصیل مورد بررسی قرار داده و بالاخص در این زمینه به سؤالات متعددی که امروزه پیرامون نقش و جایگاه زنان در جامعه، تفاوت های زنان و مردان و وضعیت زنان در دنیای معاصر به وجود آمده است، با استناد به آیات قرآنی و احادیث و منابع اسلامی پاسخ گفته است که می تواند به عنوان منبعی در جهت راهنمایی و حل معضلات مربوط به این قشر عظیم از جامعه باشد.

علامه در تفسیر خطبه هشتادم نهج البلاغه به تحلیل ابعاد شخصیت زن می پردازد و قبل از هر چیز موضوع جایگاه زن و تفاوت آن را با مرد را که در طول تاریخ چه در اندیشه های غربی و چه در جوامع اسلامی مطرح بوده است، مورد بررسی قرار می دهد.

وی معتقد است که با وجود دیدگاه های مختلف در این زمینه، هنوز مشکلاتی در تبیین اشتراکات و افتراقات میان زن و مرد باقی است؛ به طوری که در غرب کسانی چون برتراند راسل رابطه ی زن و مرد را تا حد یک لیوان آب خوردن کاهش می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«زن» در اندیشه علامه جعفری

«زن» در اندیشه علامه جعفری