مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 14:152023-11-19اجتماعي

ماهانه 46 نفر در تصادفات تهران کشته می شوند


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همزمان با روز جهانی قربانیان حوادث ترافیکی ، گفت: ماهانه 46 نفر در تصادفات تهران کشته می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت به مناسبت این روز، آسیب های ترافیکی، قاتل اصلی افراد 5 تا 29 ساله انتخاب شده که سهم بالای کودکان، نوجوانان و جوانان در قربانیان سوانح ترافیکی را نشان می دهد و تصادف را به اولین عامل مرگ و میر این عزیزان تبدیل کرده است.

وی  با اعلام اینکه در میان جان باختگان تصادفات پایتخت، عابران پیاده و موتورسیکلت سواران از سهم بالایی برخوردارند، افزود: بیشترین فوتی های گروه سنی 5 تا 29 سال را پسران جوان تشکیل می دهند که عموماً راکبان موتورسیکلت هستند در صورتی که استفاده آنها از کلاه کاسکت، تا حد زیادی خطر آسیب مغزی، صدمه به سر و صورت و مرگ و میر آنها را کاهش می دهد.

وی با تأکید بر اینکه امروزه استفاده از تلفن همراه به عامل مهم پرت شدن حواس شهروندان اعم از سواره و پیاده در معابر شهری تبدیل شده است، اعلام کرد: کاهش سرعت وسایل نقلیه به ویژه در آزادراه ها و بزرگراه ها، می تواند از تصادفات جلوگیری کرده یا از شدت آنها بکاهد و البته استفاده راننده و سرنشینان خودروها از کمربند ایمنی حتی در مسیرهای بسیار کوتاه در کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهانه 46 نفر در تصادفات تهران کشته می شوند

ماهانه 46 نفر در تصادفات تهران کشته می شوند