مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 11:452023-11-18اقتصادي

مجوز تخصیص آب سد مطالعاتی نیلوفر در خراسان شمالی صادر شد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به مراحل نهایی مطالعاتی تخصیص آب سد نیلوفر در شهرستان جاجرم از توابع این استان گفت: این سد آماده ورود به مرحله نهایی مطالعات برای دریافت مجوزهای اجرا شده است.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به مراحل نهایی مطالعاتی تخصیص آب سد نیلوفر در شهرستان جاجرم از توابع این استان گفت: این سد آماده ورود به مرحله نهایی مطالعات برای دریافت مجوزهای اجرا شده است.

سید عقیل مرتضوی در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: ساخت این سد با هدف تامین آب مورد نیاز شرب و کشاورزی و همچنین مهار سیلاب ها و تغذیه آبخوان های منطقه خواهد بود.

وی افزود: نشست کمیسیون تخصیص منابع آب این سد اخیرا در وزارت نیرو برگزار و با تخصیص منابع آب آن برای بخش های مختلف شرب، کشاورزی و .

موافقت شد.

مرتضوی توضیح داد: این سد از نوع خاکی است و گنجایش اولیه مخزن آن بیش از 10 میلیون متر مکعب خواهد بود.

وی ادامه داد: امکان سنجی اولیه ساخت این سد که محل آن در فاصله 80 کیلومتری جنوب غرب بجنورد است در دهه 1390و مطالعات مرحله نخست آن نیز در سال 1400 آغاز شده است.

این مقام مسئول تعداد سدهای در دست بهره برداری در استان خراسان شمالی را هشت سد ذکر کرد و گفت: گنجایش مخزن این سدها در مجموع حدود 223 میلیون متر مکعب است و شب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز تخصیص آب سد مطالعاتی نیلوفر در خراسان شمالی صادر شد

مجوز تخصیص آب سد مطالعاتی نیلوفر در خراسان شمالی صادر شد