مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 09:202023-10-28بين الملل

فایننشال تایمز: آمریکا به دنبال قطع دسترسی چین به منابع آفریقاست


فایننشال تایمز گزارش کرد، فروش برنامه ریزی شده گروه معدنی Chemaf Resources که معادن مس و کبالت در جمهوری دموکراتیک کنگو را اداره می کند، تنش بین ایالات متحده و چین برای دسترسی به منابع آفریقا را تشدید می کند چون واشنگتن به دنبال قطع دسترسی پکن به این منابع است.

- فایننشال تایمز گزارش کرد، فروش برنامه ریزی شده گروه معدنی "Chemaf Resources" که معادن مس و کبالت در جمهوری دموکراتیک کنگو را اداره می کند، تنش بین ایالات متحده و چین برای دسترسی به منابع آفریقا را تشدید می کند چون واشنگتن به دنبال قطع دسترسی پکن به این منابع است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این روزنامه همچنین نوشت، این کمپانی دچار بحران، مستقر در دوبی یک مشاور را برای رسیدگی به امر فروش خود و معادن استراتژیکش در جمهوری دموکراتیک کنگو استخدام کرده و مبلغ فروش آن را یک میلیارد دلار قرار داده است.

روسای کمپانی Chemaf Resources با حمایت گروه تجارتی Trafigura Group ، پس از افت قیمت کبالت، می خواهند آن را بفروشند.

روند فروش این کمپانی در سپتامبر سال جاری میلادی آغاز شد و نظر مساعد سرمایه گذاران چینی را به خود جلب کرد، درحالیکه دولت واشنگتن تلاش می کند تا پیشنهادهایی را از سوی خریداران غربی یا شرقی به منظور جلوگیری از دسترسی چین به این منابع معدنی در جمهوری دموکراتیک کنگو مطرح کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فایننشال تایمز: آمریکا به دنبال قطع دسترسی چین به منابع آفریقاست

فایننشال تایمز: آمریکا به دنبال قطع دسترسی چین به منابع آفریقاست