مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 14:002023-11-14اقتصادي

پیشنهاد افزایش سقف خسارت بیمه حوادث طبیعی ساختمان به 100 میلیون تومان


عضو هیات عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان از پیشنهاد افزایش سقف پرداخت خسارت این صندوق برای حوادث طبیعی در لایحه بودجه 1403 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمید اسکندری معاون ترویج صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این صندوق قرار بود از حدود 12 سال قبل شروع شود که بیمه اجباری حوادث طبیعی ساختمان را شامل سیل، زلزله، طوفان، سونامی، رانش زمین، برف سنگین و ریزش کوه را پوشش بدهد، اما فعالیت این صندوق از سال 1401 آغاز شده است.

به گفته وی؛ تمام منازل مسکونی که دارای انشعاب برق هستند، از طریق قبض برق مبلغی به عنوان حق بیمه حوادث طبیعی ساختمان دریافت می شود که برای سال جاری این مبلغ ماهانه 2 هزار تومان و در طول سال 24 هزار تومان است که این مبلغ حدود 30 درصد حق بیمه محسوب می شود و سهم دولت 70 درصد مابقی است که پرداخت می شود و در صورت بروز این حوادث تا سقف 30 میلیون تومان برای هر واحد مسکونی خسارت به دارندگان انشعاب برق پرداخت می شود.

اسگندری گفت: قرار است سهم مردم به تدریج از حق بیمه حوادث طبیعی ساختمان افزایش یابد، به گونه ای که طی 10 سال سهم دولت صفر و سهم مردم به صورت پلکانی افزایش یابد و به صد درصد برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد افزایش سقف خسارت بیمه حوادث طبیعی ساختمان به 100 میلیون تومان

پیشنهاد افزایش سقف خسارت بیمه حوادث طبیعی ساختمان به 100 میلیون تومان