مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 17:402023-11-04بين الملل

ابوالغیط: بدون آتش بس بشردوستانه، غزه با قحطی و نابودی مواجه خواهد شد


دبیرکل اتحادیه عرب با هشدار نسبت به اینکه بدون آتش بس بشردوستانه، غزه شاهد قحطی و نابودی خواهد بود، از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد که برای توقف فوری حملات «اسراییل» تلاش کنند.

- دبیرکل اتحادیه عرب با هشدار نسبت به اینکه بدون آتش بس بشردوستانه، غزه شاهد قحطی و نابودی خواهد بود، از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد که برای توقف فوری حملات اسراییل تلاش کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جمال رشدی ، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب روز شنبه به نقل از ابوالغیط گفت: ادامه نبردها و حملات اسراییل و همچنین بمباران و محاصره هوایی، وضعیت انسانی غزه را به طرز وحشتناکی تشدید می کند؛ چیزی که عملاً می توان آن را جنگ نابودی و پاکسازی قومی صدها هزار فلسطینی توصیف کرد .

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: اکثریت مردم غزه با یک لیتر آب برای همه مصارف زندگی می کنند و گاهی از چاه های غیربهداشتی آب می نوشند؛ چراکه مردم به آب آشامیدنی دسترسی ندارند، در حالی که مصرف عادی یک نفر حدود 140 لیتر است .

ابوالغیط تصریح کرد: این وضعیت یک بحران بزرگ بهداشتی ایجاد می کند و احتمال انتقال بیماری های واگیردار را افزایش می دهد که با از کار افتادن تعدادی از بیمارستان ها و واحدهای بهداشتی و درمانی تشدید می شود و آنچه که ما مشاهده می کنیم، فروپاشی حوزه سلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابوالغیط: بدون آتش بس بشردوستانه، غزه با قحطی و نابودی مواجه خواهد شد

ابوالغیط: بدون آتش بس بشردوستانه، غزه با قحطی و نابودی مواجه خواهد شد