مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 15:052023-11-08اقتصادي

مجازات مالی و حبس در انتظار کارفرمایان اتباع غیرمجاز


مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از ممنوعیت اشتغال اتباع افغانستانی فاقد پروانه کار و تعیین مجازات های مالی و حبس برای متخلفین خبر داد.

- ایسنا/یزد مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از ممنوعیت اشتغال اتباع افغانستانی فاقد پروانه کار و تعیین مجازات های مالی و حبس برای متخلفین خبر داد.

فریبا آیت اللهی با اشاره به ماده 181 قانون کار و بند ج ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اظهار کرد: کارفرمایانی که اتباع خارجی بدون پروانه و کارت کار و یا اتباع بیگانه را در فعالیتی به غیر از آنچه در پروانه کار آن ها ذکر شده، به کار گیرند مجرم محسوب می شوند.

وی با بیان این که کارفرمایان پس از انجام تخلف، ملزم به پرداخت جریمه معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه می شوند، گفت: مبلغ جریمه به میزان هشت میلیون و 847 هزار و 140 ریال برای هر روز بکارگیری غیرمجاز است.

آیت اللهی تصریح کرد: مدت زمان حبس در نظر گرفته شده برای تخلف مذکور، از 91 تا 180 روز است و در صورت تکرار تخلف، این جریمه دو برابر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مدیر کارآفرینی و اشتغال در پایان اظهار کرد: به منظور تأمین نیاز کارفرمایان متقاضی خدمات اتباع خارجی، استف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات مالی و حبس در انتظار کارفرمایان اتباع غیرمجاز

مجازات مالی و حبس در انتظار کارفرمایان اتباع غیرمجاز