مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 11:252023-11-19سياسي

چرا معاونت سیاسی صداوسیما در موضوع غزه از رسانه های دنیا عقب ماند؟


یک استاد ارتباطات درباره عملکرد بخش های خبری معاونت سیاسی سازمان صداوسیما در موضوعاتی از جمله موضوع اخیر غزه، مشکل اصلی اطلاع رسانی را نداشتن روایت اول و منبع اولیه، - یک استاد ارتباطات درباره عملکرد بخش های خبری معاونت سیاسی سازمان صداوسیما در موضوعاتی از جمله موضوع اخیر غزه، مشکل اصلی اطلاع رسانی را نداشتن روایت اول و منبع اولیه، عنوان کرد.

حمید ضیایی پرور ـ استاد ارتباطات ـ در گفت وگویی با ایسنا درباره باید و نبایدهای عملکرد حرفه ای اطلاع رسانی در موضوع غزه، به نقد عملکرد بخش های خبری سازمان صداوسیما پرداخت و با بیان اینکه مشکل صداوسیما در انتشار اخبار رویدادها به ویژه در بحران ها، مشکل ساختاری است، توضیح داد: صداوسیما متاسفانه خود، مستقلا تصمیم گیرنده نیست، اینکه چطور سیاست پوشش خبری داشته باشد.

معمولا با دستگاه ها، کمیسیون ها و شورای های متولی چک می کند و این در رسانه سم است؛ چراکه سرعت عمل در رسانه بسیار مهم است.

از سویی محدویت هایی هم به لحاظ اداری دارد و وجود ساختار بروکراتیک طولانی و نیروی انسانی غیرمتخصص و نداشتن سیاست رسانه ای مشخص در رویدادها که چگونه به طور خودکار عمل کند، باعث می شود، نه تنها نتواند افکار عمومی داخل را تامین کند، بلکه در خارج از کشور هم هیچگاه صداوسیمای ایران به عنوان مرجع و رفرنس خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا معاونت سیاسی صداوسیما در موضوع غزه از رسانه های دنیا عقب ماند؟

چرا معاونت سیاسی صداوسیما در موضوع غزه از رسانه های دنیا عقب ماند؟