مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 09:252023-10-31اجتماعي

ترسیم رویا با طنازی برگ های انجیلی در گلستان


وجود صدها هکتار پارک جنگلی با گونه غالب درخت انجیلی همراه با طنازی برگ های رنگارنگ و جادوی آن ها، فرصت مغتنم برای جذب هزاران گردشگری پاییزی در گلستان است که اسیر کم سلیقگی و بی برنامگی متولیان شده است.

- خبرگزاری فارس- گلستان: پاییز که می رسد بخش دیگری از جاذبه های گلستان نمایان می شود، پرواز بی انتهای پرندگان مهاجر در تالاب ها و اکوسیستم های آبی دیار هیرکان، البسه رنگارنگ و محسورکننده اقوام ترکمن و قزلباش و تکاپوی صیادان و ماهیگیران در مناطق ساحلی گلستان فقط بخشی از این جاذبه های پاییزی گلستان است.

در کنار این موارد نمی توان از یکی از منحصربه فردترین جاذبه های پاییزی گلستان چشم پوشی کرد؛ رقص برگ های درختان جنگل های هیرکانی و به ویژه طنازی برگ های رنگارنگ انجیلی چشم اندازی بدیعی است که هر رهگذری را افسون خود می کند.

جنگل های گلستان به طول 260 کیلومتر از نوکنده در غرب آغاز و تا روستای گلیداغ شهرستان مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان ادامه دارد و80 گونه درختی و 50 گونه درختچه ای را در خود جای داده است.

درختان راش، بلوط، افرا، نارون، توسکا، زبان گنجشک، ممرز، بارانک، سرخدار، نمدار، لرگ، لیلکی، خرمندی، انجیر و شمشاد و البته انجیلی بیشتر از بقیه گونه ها در جنگل های گلستانی دیده می شود که معمولاً با فرارسیدن پاییز و بروز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترسیم رویا با طنازی برگ های انجیلی در گلستان

ترسیم رویا با طنازی برگ های انجیلی در گلستان