مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آبان 1402 ساعت 21:552023-10-27فناوري

نابینایان با این عینک هوشمند از طریق صدا می ببینند


محققان با الهام از خفاش ها که از پژواک یابی برای دیدن استفاده می کنند، عینک های هوشمندی ساخته اند که اطلاعات بصری را به اصواتی منحصر به فرد تبدیل می کند.

- محققان با الهام از نحوه استفاده خفاش از مکان یابی پژواک، دست به توسعه عینک های هوشمند خود زدند که آن را دستگاه صوتی فوویدت (FAD) نامیدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرارو؛ محققان با الهام از خفاش ها که از پژواک یابی برای دیدن استفاده می کنند، عینک های هوشمندی ساخته اند که اطلاعات بصری را به اصواتی منحصر به فرد تبدیل می کند.

فناوری این عینک ها توانایی افراد نابینا و کم بینا را برای حرکت در محیط اطرافشان افزایش می دهد و می تواند جهان را برای افراد کم بینا تغییر دهد.

الهام از بینایی خفاش فناوری کمکی شامل طراحی تکنولوژی هایی است که افراد دارای ناتوانی های حسی را قادر می سازد بر موانع موجود در زندگی روزمره خود غلبه کنند.

نابینایی یا کم بینایی بر توانایی فرد برای انجام فعالیت های روزمره زندگی و شرکت در فعالیت ها و تعاملات اجتماعی تأثیر می گذارد.

حوزه وسیعی از تحقیقات فناوری کمکی با استفاده از بازخورد دیداری، لمسی و شنیداری به عنوان ابزاری برای تقویت حواس مرتبط است.

اکنون، محققان دانشگاه فناوری سیدنی (UTS) عینک های هوشمند نسل جدیدی موسوم به لمس آکوستیک را توسعه داده اند که اطلاعات بصری را به نما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابینایان با این عینک هوشمند از طریق صدا می ببینند

نابینایان با این عینک هوشمند از طریق صدا می ببینند