مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 11:052023-11-21پزشكي

همه بعد از 40 سالگی عینکی می شویم!


یک متخصص بیماریهای چشم با اشاره به ابتلای همه افراد به پیرچشمی گفت: افراد به تدریج و با افزایش سن نیازمند عینک برای دیدن فواصل نزدیک خواهند شد.

- ایسنا/کرمانشاه یک متخصص بیماریهای چشم با اشاره به ابتلای همه افراد به پیرچشمی گفت: افراد به تدریج و با افزایش سن نیازمند عینک برای دیدن فواصل نزدیک خواهند شد.

دکتر حمید آریایی تبار در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ابتلای همه افراد به پیرچشمی، گفت: این عارضه به تدریج از سن 40 سالگی به بعد بروز پیدا می کند.

وی افزود: با افزایش سن، عضلات چشم که مسئول تغییر انحنای عدسی یا همان لنز چشم هستند، قدرت تطابقشان برای فاصله نزدیک کم می شود و همین امر موجب می شود که افراد به تدریج با افزایش سن نتوانند فواصل نزدیک را به خوبی ببینند.

آریایی تبار گفت: در افرادی که قبل از سن 40 سالگی دوربین هستند، پیرچشمی زودتر بروز پیدا کرده و در افرادی که نزدیک بین باشند این اتفاق خیلی دیرتر رخ می دهد.

این چشم پزشک گفت: در هر صورت تمام افراد به پیرچشمی مبتلا شده و از سن 40 سالگی به بعد به تدریج نیازمند استفاده از عینک برای دیدن فواصل نزدیک خواهند شد.

آریایی تبار با بیان اینکه پیرچشمی قابل پیشگیری نیست، خاطرنشان کرد: استفاده از برخی داروها حتی ممکن است روند آن را تسریع کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه بعد از 40 سالگی عینکی می شویم!

همه بعد از 40 سالگی عینکی می شویم!