مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 01:202023-11-19اجتماعي

وزیر به دنبال احیای طرح 12 سال پیش؛ درس خواندن بچه ها 3 سال با یک معلم


این روزها وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است که قصد دارد در سال جاری 15 درصد مدارس را به نظام دوری باز گرداند؛ طرحی که 12 سال پیش آغاز شد و معلوم نیست چرا اجرایش متوقف شد!وزیر آموزش و پرورش گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، موضوع اجرای نظام دوری، این روزها از سوی مسؤولان آموزش و پرورش شنیده می شود؛ طرحی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده و حتی در سال 91 هم کلید خورد.

در فصل اول سند تحول بنیادین آموزش و پرورش درباره نظام دوری نوشته شده است: نظام دوری عبارت است از همراهی معلم با دانش آموزان در چند پایه تحصیلی اما در راهکار 8-21 سند تحول بر استقرار و استفاده از نظام دوری در سازماندهی معلمان در سه پایه اول ابتدایی تأکید شده است.

در واژه شناسی (ترمینولوژی) آموزش و پرورش در تعریف عبارت نظام دوری آمده است: در عمل یا فرآیند تدریس یک معلّم در یک پایه تحصیلی در دوره ابتدایی و همراهی او با یک گروه از دانش آموزان همان پایه، در چند پایه تحصیلی بالاتر.

* نظام دوری 12 سال پیش کلید خورد وزارت آموزش و پرورش 12 سال پیش تصمیم گرفت نظام دوری را اجرا کند و میزان اجرای آن در سال تحصیلی 91 ـ90 را به اختیار استان ها گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر به دنبال احیای طرح 12 سال پیش؛ درس خواندن بچه ها 3 سال با یک معلم

وزیر به دنبال احیای طرح 12 سال پیش؛ درس خواندن بچه ها 3 سال با یک معلم