مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 13:352023-10-30سياسي

کوچ 7500 نفر از عشایر نهاوند به مناطق گرمسیری آغاز شد


با شروع فصل سرما 7 هزار و 500 نفر از عشایر مستقر در سامانه های عشایری کوچ خود را به سمت مناطق گرمسیری در استان های خوزستان، - ابوالقاسم بنی هاشمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: عشایر نهاوند از اردیبهشت وارد این شهرستان شده و در سامانه های عشایری مستقر می شوند که با توجه به شروع فصل سرما کوچ آنان به تازگی شروع شده است.

وی گفت: عشایر به تدریج تا 15 آذرماه از نهاوند خارج شده و در مناطق عشایری واقع در استان های خوزستان، ایلام و شهرستان پلدختر مستقر می شوند.

  رییس اداره امور عشایری نهاوند گفت: عشایر هنگام ورود به نهاوند در 21 سامانه عشایری که عمدتا در دامنه رشته کوه گرین قرار دارند در مناطق مختلف مستقر شده و به مدت 6 ماه در منطقه حضور پیدا می کنند.

وی افزود: در شهرستان نهاوند مجموعا یک هزار و 850 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 7 هزار و 500 نفر و 350 هزار راس دام سبک به مدت 6 ماه حضور می یابند.

  بنی هاشمی ادامه داد: عشایر مستقر در نهاوند در طول اقامت خود در فصل ییلاق از خدمات این اداره شامل تأمین و توزیع نهاده های دامی، توزیع آرد خانه پزی و خدمات عمرانی برخوردار می شوند که بخشی از این خدمات در مناطق قشلاقی توسط این اداره به آنان ارائه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ 7500 نفر از عشایر نهاوند به مناطق گرمسیری آغاز شد

کوچ 7500 نفر از عشایر نهاوند به مناطق گرمسیری آغاز شد