مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 12:302023-11-05اقتصادي

چیلر تراکمی چیست؟ عملکرد چیلر هوا خنک و آب خنک


چیلر تراکمی دستگاهی است برای تولید آب سرد و استفاده از آن در سرمایش ساختمان ها و یا ماشین آلات خطوط تولید.

طرز کار چیلر تراکمی بر مبنای سیکل تبرید تراکمی است و دو نوع رایج آن عبارتند از چیلر تراکمی هوا خنک و چیلر تراکمی آب خنک.

- مصرف برق چیلر تراکمی چقدر است و چگونه آن را کاهش دهیم؟ چیلر چیست؟ چیلر به زبان ساده، به ماشین یا دستگاهی گفته می شود که آب سرد تولید می کند و به وسیله یک پمپ، آن را به فن کویل، هواساز ارسال می کنند و بدین وسیله سبب سرمایش و ایجاد تهویه مطبوع در فضای داخلی ساختمان ها ی خانگی، تجاری و اداری می شوند.

برای اطلاع از طرز کار چیلر و فن کویل می توانید به گزارش سایت قطره و به نقل ازو توضیحات قبلی کارشناسان تهویه نگار در این لینک مراجعه کنید(isna.

ir/xdPSw6) اما مهندسان مکانیک و برودتی، چیلر را نوعی پمپ انرژی(Heat pump) معرفی می کنند که از طریق سیکل های ترمودینامیکی(سیکل تبرید تراکمی بخار یا سیکل تبرید جذبی) قادر است انرژی گرمایی را از یک محیط به محیط دیگر منتقل کند.

چیلر تراکمی چیست؟ معرفی اجزا و ساختار چیلر تراکمی چیلر تراکمی، نوعی از دستگاه چیلر است که مجهز به کمپرسور است و از سیکل تبرید تراکمی استفاده می کند.

برای درک بهتر و ساده تر از طرز کار چیلر تراکمی ، می توانید یک آب سرد کن کوچک را مثال بزنیم، یا حتی یخچال موجود در منزل شما و یا کولر خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چیلر تراکمی چیست؟ عملکرد چیلر هوا خنک و آب خنک

چیلر تراکمی چیست؟ عملکرد چیلر هوا خنک و آب خنک