مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 08:052023-11-19اجتماعي

شکوفایی بذر ایده های نوآورانه در بستر پارک علم و فناوری آذربایجان غربی


در گذشته گاه تحقیقات و پژوهش ها عمرشان به تولید نمی رسید و عموماً کار پژوهشی در قفسه ای خاک می خورد، اما احداث پارک های فناوری سبب شد، پژوهش ها به مرحله نمونه سازی و حتی به مرحله صنعتی برسند.

- ایسنا/آذربایجان غربی در گذشته گاه تحقیقات و پژوهش ها عمرشان به تولید نمی رسید و عموماً کار پژوهشی در قفسه ای خاک می خورد، اما احداث پارک های فناوری سبب شد، پژوهش ها به مرحله نمونه سازی و حتی به مرحله صنعتی برسند.

بر اساس تعریف، پارک علم و فناوری به عنوان یکی از حلقه های واسط میان محیط های دانشگاهی و تجاری، مراکز و شهرک های صنعتی تلقی می شود و حوزه عملکرد آنها، تلفیقی از عملکردهای علم و فناوری است.

مقالات و پژوهشهای بسیاری نشان می دهد که پارکهای علم و فناوری همواره در کارآفرینی، تجاری سازی، اقتصاد و بخشهای مختلف تاثیرگذار هستند اما مسئله اصلی این است که این پارکها تا چه حد توانسته در رشد و شکوفایی شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک موثر واقع شوند؟ یک مدیرعامل شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی که در حوزه الکترونیک فعال است در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مزایای پارکهای علم و فناوری گفت: پارک های علم و فناوری در میان شرکتهای خصوصی و بازار، با ایجاد انگیزه، جریان دانش و فناوری را مدیریت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکوفایی بذر ایده های نوآورانه در بستر پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

شکوفایی بذر ایده های نوآورانه در بستر پارک علم و فناوری آذربایجان غربی