مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 10:052023-11-06سياسي

حضور 70 هزار تبعه افغان در استان قزوین/ قوانین حوزه اتباع نقص دارد


بالغ بر 70 هزار نفر از اتباع افغانستانی در استان قزوین حضور دارند و مسئولان  استان مناطقی را با عنوان مناطق سبز برای سکونت، - ایسنا/قزوین معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: بالغ بر 70 هزار نفر از اتباع افغانستانی در استان قزوین حضور دارند و مسئولان  استان مناطقی را با عنوان مناطق سبز برای سکونت، تردد، اشتغال و آموزش و درمان آن ها مشخص کرده است.

عباس کاظمی در گفت وگو با ایسنا درخصوص موضوع اتباع در استان قزوین، اظهار کرد: متأسفانه در شرایط فعلی به فرصت های حضور اتباع در کشور و استان قزوین توجهی نمی شود، درحالی که فرهنگ 2 کشور ایران و افغانستان از یک تمدن واحد برآمده و امکان تبادلات فرهنگی بین 2 کشور وجود دارد و با اقدامات فرهنگی مختلف می توان ذهنیت مردم را اصلاح کرد.

وی بیان کرد: استان قزوین از جمله مناطقی است که افغان ها در برخی نقاط آن اجازه سکونت، تردد و اشتغال دارند، اما این مجوز با قید رعایت 10 درصد از جمعیت است و هیچ نقطه ای از نقاط سکونت افغان ها نمی تواند بیش از 10 درصد جمعیت خود را به اتباع اختصاص دهد.

این مسئول ادامه داد: بالغ بر 70 هزار نفر از اتباع افغانستانی در استان قزوین حضور دارند و مسئولان استان مناطقی را با عنوان مناطق سبز برای سکونت، تردد، اشتغال و آموزش و درمان آن ها مشخص کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور 70 هزار تبعه افغان در استان قزوین/ قوانین حوزه اتباع نقص دارد

حضور 70 هزار تبعه افغان در استان قزوین/ قوانین حوزه اتباع نقص دارد