مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 07:152023-11-20اقتصادي

رییس جمهور جدید آرژانتین انتخاب شد


دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در آرژانتین در حالی با مشارکت 76 درصدی مردم این کشور پایان یافت که بر اساس نتایج رسمی، «خاویر میلی» با کسب 56 درصد آرا در مقابل «سرخیو ماسا» وزیر اقتصاد سابق این کشور که تنها موفق به کسب 44 درصد آرای شرکت کنندگان در این انتخابات شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رویترز، میلی اکنون به عنوان رییس جمهور آرژانتین با چالش های بسیار زیادی مواجه است.

وی باید با خزانه های خالی دولت و بانک مرکزی، بدهی 44 میلیارد دلاری به صندوق بین المللی پول و تورم نزدیک به 150 درصد مقابله کند.

میلی همچنین شدیداً مخالف سقط جنین است و از پاپ فرانسیس آرژانتینی انتقاد کرده است.

حامیان وی می گویند که تنها او می تواند وضعیت موجود سیاسی و ضعف اقتصادی را که سال ها دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی را تحت تأثیر قرار داده است، ریشه کن کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، نامزدهای ریاست جمهوری آرژانتین، سرخیو ماسا وزیر اقتصاد سابق آرژانتین از حزب چپ میانه اتحاد برای میهن (Union por la Patria) و خاویر میلی نماینده کنگره و نامزد راست افراطی از حزب لا لیبرتاد آوانسا (La Libertad Avanza) در آخرین مناظره پیش از برگزاری دور دوم انتخابات در 19 نوامبر (28 آبان) شرکت کرده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور جدید آرژانتین انتخاب شد

رییس جمهور جدید آرژانتین انتخاب شد