مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 12:262023-11-13اقتصادي

اقدامات موثر دولت در حمایت از کارآفرینان و اشتغال فارغ التحصیلان


تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، مانع زدایی و پشتیبانی از اشتغال، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای کارآفرینان و مجموعه های دانش بنیان و پیش بینی مشوق هایی برای کارفرمایان جهت جذب فارغ التحصیلان از مهم ترین اقدامات و برنامه های دولت در جهت اشتغالزایی جوانان، - تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، مانع زدایی و پشتیبانی از اشتغال، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای کارآفرینان و مجموعه های دانش بنیان و پیش بینی مشوق هایی برای کارفرمایان جهت جذب فارغ التحصیلان از مهم ترین اقدامات و برنامه های دولت در جهت اشتغالزایی جوانان، دانش آموختگان و کارآفرینان بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروهای آماده به کار کشور ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت های سرمایه های انسانی را بیش از پیش نشان می دهد.

دولت سیزدهم با درک موضوع بیکاری جوانان و رفع دغدغه اشتغال، تامین سالانه یک میلیون شغل را نیاز ضروری کشور دانسته و بر همین اساس وزارت کار را مامور راه اندازی و تکمیل سامانه های اطلاعاتی و نظارتی در حوزه اشتغال، گردآوری آمار شاغلان و بیکاران و رصد بازار کار کرده است.

در سالهای اخیر بیکاری یکی از چالش های مهم بوده که پیامدهای آن به طور فزاینده و قابل توجهی بر ازدواج، مهاجرت و آسیب های اجتماعی تاثیرگذار بوده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات موثر دولت در حمایت از کارآفرینان و اشتغال فارغ التحصیلان

اقدامات موثر دولت در حمایت از کارآفرینان و اشتغال فارغ التحصیلان