مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 11:552023-10-24پزشكي

آنفلوانزا در راس ویروس های تنفسی در گردش / آخرین وضعیت شیوع کرونا


هر چند که شیوع بیماری های تنفسی در تمام ایام سال دور از انتظار نیست؛ اما همواره در فصول سرد سال این شیوع با روندی افزایشی همراه است؛ چراکه علاوه بر سرماخوردگی عادی، - هر چند که شیوع بیماری های تنفسی در تمام ایام سال دور از انتظار نیست؛ اما همواره در فصول سرد سال این شیوع با روندی افزایشی همراه است؛ چراکه علاوه بر سرماخوردگی عادی، معمولا پیک بروز آنفلوآنزا نیز از پاییز آغاز شده و تا اواخر زمستان ادامه خواهد داشت.

در این بین از سال 1398 کرونا نیز یکی از متهمین اصلی شیوع بیماری های تنفسی است که هرچند با تزریق واکسن، کنترل شده اما همچنان قربانی می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنفلوانزا یک بیماری ناشی از ویروس های آنفلوآنزا است که باعث آلودگی دستگاه تنفسی بسیاری از حیوانات، پرندگان و نیز انسان می شود.

آنفلوانزای انسانی بیماری بشدت واگیرداری است که معمولا به وسیله سرفه و عطسه فرد بیمار منتشر می شود و با بیماری سرماخوردگی متفاوت است.

آنفلوآنزا با بیماری سرماخوردگی متفاوت است؛ آنفلوآنزا و سرماخوردگی هر دو بیماری های مربوط به سیستم تنفسی هستند، اما توسط ویروس های مختلفی ایجاد می شوند.

آنفلوانزا به دلیل آلودگی همه قسمت های سیستم تنفسی به ویروس ایجاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوانزا در راس ویروس های تنفسی در گردش / آخرین وضعیت شیوع کرونا

آنفلوانزا در راس ویروس های تنفسی در گردش / آخرین وضعیت شیوع کرونا