مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 20:452023-11-13سياسي

اغلب مشکلات ملکی دستگاه ها ناشی از عدم اجرای قانون حدنگار است


مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ضمن تاکید بر حدنگاری اراضی و اجرای تفاهم نامه منعقده فیمابین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با وزارت نیرو، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان عصر امروز در دیدار با مدیران شرکت های توزیع برق شمال و جنوب استان اظهار داشت: ماده 9 قانون جامع حدنگار، بر فرادستگاهی بودن حدنگاری تاکید دارد و کلیه دستگاه ها را ملزم به ارائه مستندات املاک و اخذ سند مالکیت کرده است.

هاشمی افزود: این تکلیف قانونی به تثبیت املاک دستگاه ها می انجامد و از بروز اختلافات و دعاوی در حوزه املاک جلوگیری می کند.

وی با اشاره به لزوم تسریع در پاسخ استعلام جهت تثبیت مالکیت املاک بیان داشت: به منظور تسهیل فرآیند حدنگاری و رفاه حال متقاضیان صدور سند، لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا پاسخ استعلامات مزبور در اسرع وقت به ادارات ثبت ارسال شود.

وی ضمن اشاره به نقش مکانیزه شدن مکاتبات در ارتقاء سلامت اداری، تصریح کرد: استعلامات و پاسخ استعلامات می بایست از طریق بستر مکاتبات مکانیزه به ادارات ثبت اسناد ارسال شود چرا که این امر تاثیر بسزایی در جلوگیری از جعل و سوء استفاده از مکاتبات اداری دارد.

هاشمی در خاتمه ابراز داشت: به منظور تسهیل صدور اسناد مالکیت وزارت نیرو، کارگروه های شهرستانی تشکیل می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اغلب مشکلات ملکی دستگاه ها ناشی از عدم اجرای قانون حدنگار است

اغلب مشکلات ملکی دستگاه ها ناشی از عدم اجرای قانون حدنگار است