مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 11:252023-11-14بين الملل

اهمیت «دیدار رییسی و السیسی» از نگاه تحلیلگر عرب


یک تحلیلگر سیاسی عرب در اظهاراتی به اهمیت دیدار روسای جمهور ایران و مصر در حاشیه نشست سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض پرداخت.

- یک تحلیلگر سیاسی عرب در اظهاراتی به اهمیت دیدار روسای جمهور ایران و مصر در حاشیه نشست سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هانی سلیمان، تحلیلگر سیاسی و کارشناس امور ایران در اظهاراتی گفت که دیدار عبدالفتاح السیسی و ابراهیم رییسی، روسای جمهور ایران و مصر در حاشیه نشست ریاض به دلیل برخی مسائل بسیار مهم بود زیرا این دیدار اولین دیدار سران دو کشور بعد از مدت ها دوری به شمار می رود.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المصری الیوم با اشاره به تحولات اخیر در روابط تهران و قاهره تاکید کرد که در دوره اخیر به ویژه بعد از بازگشت روابط ایران و عربستان و همچنین نزدیک شدن روابط تهران با کشورهای عربی خلیج(فارس) پیام های مثبتی میان دو کشور رد و بدل شد و گام های متعددی در راستای نزدیک شدن روابط برداشته شد.

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه این دیدار باید مسائل مذکور را عملی کند، خاطرنشان کرد: به نظر من این دیدار به ویژه در سایه چالش های منطقه ای و بین المللی و نقش و جایگاه ایران در این مسائل، منجر به پیشرفت گسترده در تقویت روابط و بازگشت کامل آن بین دو کشور می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت «دیدار رییسی و السیسی» از نگاه تحلیلگر عرب

اهمیت «دیدار رییسی و السیسی» از نگاه تحلیلگر عرب