مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 12:472023-11-11اقتصادي

ذخایر بانک های خارجی عراق با درهم، یوآن و روپیه تقویت می شود


عراق از دستیابی به توافقات برای تقویت موجودی بانک های خود در خارج با ارزهای دلار، درهم، یوآن و روپیه به منظور تسهیل در مبادلات تجاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری دولتی عراق (واع)، یک مقام دولتی عراق امروز شنبه خبر داد که طی روزهای اخیر نشست هایی میان یکی از بانک های اماراتی و بانک مرکزی عراق و طرف آمریکایی برگزار شد تا ساز و کار افزایش ذخایر درهم اماراتی در حساب بانک های عراق و امکان نقل و انتقال آن اجرایی شود.

منبع مذکور گفت: کارها در این زمینه به خوبی پیش می رود، زیرا تمام جزییات فنی مربوط به موضوع حل شده است و انتظار می رود تا چند روز آینده سازوکار تامین و افزایش موجودی درهم بانک های عراقی در خارج آغاز شود.

وی تاکید کرد که مذاکرات جدی برای افزایش موجودی برخی از بانک های عراقی به یورو با بانک UBAF برای تامین مالی تجارت با اتحادیه اروپا به مراحل نهایی خود رسیده است.

این منبع همچنین گفت که تعداد بانک های عراقی نیز که موجودی آنها به یوان چین  طریق بانک توسعه سنگاپور تامین می شود، بیشتر شده است.

وی افزود: برای 6 بانک عراقی در بانک توسعه سنگاپور حساب باز شده است و طی دوره آتی هفت بانک دیگر برای تامین مالی تجارت عراق و واردات از چین اضافه می شود، زیرا واردات سالانه  از چین حدود 12 میلیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر بانک های خارجی عراق با درهم، یوآن و روپیه تقویت می شود

ذخایر بانک های خارجی عراق با درهم، یوآن و روپیه تقویت می شود