مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 09:052023-10-02اجتماعي

ورق خوردن تاریخ احسان خراسان جنوبی ها در موزه وقف بیرجند


وقف رودخانه همیشه جاری ست که هیچ گاه از جریان نمی افتد و آن چه از گذشتگان واقف خراسان جنوبی باقی مانده در اولین موزه وقف بیرجند به عنوان نقطه ای امن جای گرفته است.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ سمیه محمدی، اینجا باید تاریخ را با آن چه از گذشتگان باقی مانده ورق زد و سفر کرد به سال های دور دور.

در لابه لای آن چه از گذشتگان باقی مانده باید احسان، بخشش و باقیات و صالحاتی را به نظاره نشست که چون رودخانه های همیشه جاری ست و هیچ گاه هم از جریان نمی افتد.

نخستین موزه وقف کشور  نخستین موزه های وقف کشور که  سال 1382 با همت سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت میراث فرهنگی راه اندازی شده، موزه وقف بیرجند است.

در این مجموعه 9 هزار و 980 قطعه از آثار انسان های خیر و واقفان و همچنین مجموعه ای از قرآن های خطی که مربوط به دوره صفویه و قبل از آن نگهداری می شود.

 همچنین اشیایی همچون چراغ های روشنایی، تنگ های شیشه ای، جا استکانی های نقره ای، 330 نوع وقف نامه پارچه ای، سنگی و کاغذی که در محتوی آن ها زمین و آب وقف عزاداری امام حسین(ع) نگاشته شده از آثار فاخریست  که در این موزه جای گرفته است.

 یکی از مهم ترین قرآن ها که جزو قرآن های دست نویس با آب طلا بوده و ارزش بالایی نیز دارد در این موزه نگهداری و محافظت می شود و همچنین سماورهای زغالی، انواع قهوه جوش و ظرف ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورق خوردن تاریخ احسان خراسان جنوبی ها در موزه وقف بیرجند

ورق خوردن تاریخ احسان خراسان جنوبی ها در موزه وقف بیرجند