مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 12:052023-10-02سياسي

سهیلی از نامزدهای ثبت «روستای گردشگرپذیر» شد


عبدالمجید صلغی سهیلی در گفتگوی اختصاصی با قشم 24 اظهار داشت: روستای سهیلی به واسطه داشتن جنگلهای دریایی حرا و مانگروها منطقه بی نظیری است که در یونسکو ثبت شده و روز گذشته نیز به عنوان روستای گردشگری سبز انتخاب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، قشم 24 نوشت: رییس شورای اسلامی بخش حرا در جزیره قشم گفت: گردشگران به واسطه قایق های گردشگری و آلاچیق های سنتی به روستای ما می آیند و با جنگلهای حرا آشنا می شوند.

گردشگران در روستای سهیلی می توانند انواع غذاهای محلی و دریایی را تجربه کنند.

  صلغی سهیلی اظهار داشت: اقامتگاه ها بومگردی روستای سهیلی از اجداد ما به ارث رسیده است گردشگران می توانند در همین خانه ها استراحت کنند.

اقامتگاه هایی که همچنان معماری و بافت خود را حفظ کرده اند.

  وی با بیان اینکه که جزیره قشم 65 روستا دارد افزود: روستا سهیلی یکی از روستاهای گردشگرپذیر جزیره است که به همراه سه روستای دیگر از سمنان، آذربایجان شرقی و کردستان از سوی وزارت میراث فرهنگی به عنوان روستای گردشگرپذیر انتخاب شد است.

  صلغی سهیلی گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی 8 روستای کشور را به عنوان روستای گردشگرپذیر انتخاب کرده و قرار است به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) معرفی کند تا در این سازمان بین المللی ثبت جهانی شوند روستای سهیلی قشم یکی از همین روست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهیلی از نامزدهای ثبت «روستای گردشگرپذیر» شد

سهیلی از نامزدهای ثبت «روستای گردشگرپذیر» شد