مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 17:052023-10-05پزشكي

تغذیه ای که سلامت ریه را حفظ می کند


مصرف مواد غذایی سالم می تواند منجر به کاهش التهاب اندام های حیاتی از جمله ریه ها شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مینا جعفری متخصص تغذیه اظهار داشت: ریه ها نقشی اساسی در سیستم ایمنی بدن دارند و مصرف مواد غذایی مفید به تقویت ریه ها در برابر بیماری های عفونی و ویروسی مانند کرونا کمک می کند.

وی افزود: تغذیه مناسب برای پاکسازی ریه ها مهم است، زیرا وقتی که ریه پاکسازی شود، فشار کمتری به آن وارد می شود، بعضی از آنزیم ها، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی، اثر مثبتی بر عملکرد تنفسی دارند که در مواد غذایی تازه و میوه ها وجود دارند.

جعفری اظهار داشت: مطالعات متعدد نشان می دهد عملکرد ریه در افرادی که فیبر بیشتری می خورند، بسیار بهتر از کسانی هستند که فیبر مصرف نمی کنند و این فیبر را می توان در گندم سبوس دار، لوبیای پخته شده، دانه های چیا، گلابی و کلم بروکلی یافت.

وی با بیان اینکه ارتباط مستقیمی بین مصرف گوشت های فرآوری شده و عملکرد ضعیف ریه وجود دارد، گفت: نیتریت های مورد استفاده در فرایند فرآوری و نگهداری گوشت ممکن است باعث التهاب و استرس در ریه ها شوند و در عین حال نوشیدن یک فنجان قهوه در وعده صبحانه برای ریه ها مفید بوده و کافیین ضدالتهاب است و پلی فنول های موجود در قهوه که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند نیز باعث کاهش استرس و التهاب می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه ای که سلامت ریه را حفظ می کند

تغذیه ای که سلامت ریه را حفظ می کند