مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 11:552023-09-28اقتصادي

راهبرد الزام صنایع به ساخت نیروگاه به گام سوم رسید


سومین واحد نیروگاهی، در قالب برنامه الزام صنایع به نیروگاه سازی با ظرفیت 307 مگاوات روز جمعه 7 مهر 1402 با حضور رییس جمهور افتتاح می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، الزام واحدهای صنعتی به ساخت نیروگاه موضوع مرتبط به دوره حاضر نیست و اولین بار در میانه دهه هشتاد، مسئله ساخت نیروگاه اختصاصی برای صنایع در دستور کار قرار گرفت.

برق ارزان و عدم الزام قانونی سبب شد تا پس از یک دوره نیروگاه سازی صنایع در دهه 80، صنعت دیگر رغبتی برای ساخت واحدهای نیروگاهی از خود نشان ندهد اما در سال 1400 همزمان با شروع فعالیت دولت سیزدهم، بار دیگر دولت بزرگترین مصرف کننده برق کشور را ملزم به ساخت واحدهای نیروگاهی کرد و تصویب قانون مانع زدایی از صنعت برق توسط مجلس شورای اسلامی به الزام مشترکان صنعتی برای ساخت نیروگاه رنگ قانونی بخشید.

در حقیقت 19 مهر سال 1400 بلافاصله پس از استقرار دولت علی اکبر محرابیان و سیدرضا فاطمی امین به عنوان متولی دو وزارت خانه نیرو و صنعت، معدن و تجارت در قالب امضای تفاهم نامه ای از احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن خبر دادند.

از سوی دیگر، بر اساس ماده4 قانون مانع زدایی از صنعت برق، صنایع انرژی بر با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو مکلفند، حداقل 9000 مگاوات نیروگاه حرارتی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهبرد الزام صنایع به ساخت نیروگاه به گام سوم رسید

راهبرد الزام صنایع به ساخت نیروگاه به گام سوم رسید