مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 16:502023-10-22سياسي

لزوم سرمایه گذاری بر روی جوان سازی درختان گردو


فرماندار تویسرکان با اشاره به جهانی شدن گردوی شهرستان و نیاز به برگزاری کرسی علمی با محوریت این محصول در دانشگاه ها گفت: باید به سمت سرمایه گذاری بر روی جوان سازی درختان گردو پیش رویم .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تویسرکان حسین افشاری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران از مطرح شدن تویسرکان در سه رویداد بین المللی در فاصله سه ماه سخن به میان آورد و اظهار کرد: این سه رویداد شامل ثبت جهانی کاروانسرا شاه عباسی فرسفج، ثبت جهانی نظام کاشت، داشت و برداشت گردو در فائو و انعقاد خواهرخواندگی بین تویسرکان و نیکسار  ترکیه است.

وی با اشاره به تلاش های مستمر و پیگیری چندین ساله برای این سه رویداد اضافه کرد: ثبت جهانی گردو دستاوردهای زیادی برای شهرستان به دنبال دارد از جمله اینکه زمینه برای سرمایه گذاری بر صنایع بسته بندی این محصول در تویسرکان بسیار فراهم می شود.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه قرابت فرهنگی زیادی بین تویسرکان و نیکسار دیده می شود، از نقش آفرینی انجمن گردو یاد کرد و افزود: از 35 هزار کارگاه تولید مبل و منبت استان 7 هزار و 500 کارگاه در تویسرکان است که در حال حاضر مهمترین چالش آن ها چوب است.

وی با بیان اینکه چوب مورد نیاز اغلب کارگاه های مبل و منبت به واسطه دلال و واسطه از خارج با قیمت بالا وارد می شود ادامه داد: ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم سرمایه گذاری بر روی جوان سازی درختان گردو

لزوم سرمایه گذاری بر روی جوان سازی درختان گردو