مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 09:502023-10-07اقتصادي

آشیانه های تاریخی فرودگاه آبادان جابه جا می شوند


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان گفت: براساس بررسی کارشناسان بهره برداری از باند دوم فرودگاه آبادان منوط به رفع موانع و بهسازی برخی از سطوح از جمله برداشته شدن و جابه جایی آشیانه های ارزشمند و تاریخی فرودگاه برای حفظ ایمنی است.

- ایسنا/خوزستان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان گفت: براساس بررسی کارشناسان بهره برداری از باند دوم فرودگاه آبادان منوط به رفع موانع و بهسازی برخی از سطوح از جمله برداشته شدن و جابه جایی آشیانه های ارزشمند و تاریخی فرودگاه برای حفظ ایمنی است.

سید شمس الدین نوربخش غفاری در گفت وگو با ایسنا، توضیح داد: به دلیل اینکه جنس آشیانه های هواپیماها از فلز است و در محدوده پروازی باند دوم فرودگاه خطرآفرین شده بودند با تعیین سطح و ضرورت اقدامات مدیریتی برای حذف یا کاهش مخاطرات مقرر شد آشیانه های تاریخی فرودگاه احتمالا به صورت موقت برداشته و در مکانی دیگر نگهداری شوند.

وی اضافه کرد: مسئولان ذی ربط در فرودگاه آبادان با اتخاذ تدابیر ایمنی و دریافت مجوز از مجموعه امنیت پرواز برای جلوگیری از آسیب به این سازه های تاریخی و رفع خطرات جانی تا فراهم شدن شرایط ایمن و توسعه زیرساخت ها آشیانه های فرودگاه را جابه جا خواهند کرد و در مکانی دیگر حفظ و نگهداری شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشیانه های تاریخی فرودگاه آبادان جابه جا می شوند

آشیانه های تاریخی فرودگاه آبادان جابه جا می شوند