مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 20:152023-09-28فرهنگي

مردم بازیگران اصلی فرهنگ و هنر هستند


مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان ها و مجلس سازمان امور سینمایی گفت: مردم بازیگران اصلی حوزه فرهنگ و هنر هستند.

  - ایسنا/زنجان مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان ها و مجلس سازمان امور سینمایی گفت: مردم بازیگران اصلی حوزه فرهنگ و هنر هستند.

  محمدرضا سوقندی عصر امروز (6 مهرماه) در آیین دومین دوره برنامه مهر سینمای ایران، با بیان این که سینما، یک فن، دانش و هنر است، اظهار کرد: با وجود کارکرد صنعتی، تجاری و رسانه ای سینما، این کارکردها جایگزین فرآیند تولید، پخش و پیش تولید نمی شود بلکه در حوزه ادبیات سینمایی، این ها به معنای یک تخصص و فن است.

وی افزود: نگاه غیرتخصصی و غیرفنی به حوزه سینما، ناشی از کمبود سواد سینمایی و رسانه ای در لایه ها و سطوح مختلف جامعه است و در وهله نخست،از مردم به عنوان مخاطبان اصلی سینما نباید انتظاری بیش از بهره برداری فکری، معنوی، تفریحی، فراغتی، اجتماعی و آموزشی از سینما داشت، که این مهم جای تقدیر دارد.

اما از نخبگان، قشر فرهیخته، تحصیل کرده و دانشور جامعه انتظار این است که قضاوت، داوری و اظهارنظرشان در حوزه سینما همراه با سواد سینمایی و سواد رسانه ای باشد.

وی با بیان اینکه نمی توان در یک اتاق دربسته به واقعیت سینما دست پیدا کرد بلکه باید نگاه به مردم در حوزه سینما داشت، اضافه کرد: این نگاه ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم بازیگران اصلی فرهنگ و هنر هستند

مردم بازیگران اصلی فرهنگ و هنر هستند