مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 14:302023-09-28اقتصادي

13 درصد از دشت های چهارمحال و بختیاری در اختیار بخش کشاورزی است


رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان کمتر از 20 درصد دشت وجود دارد که حدود 13 درصد از آن در اختیار بخش زراعی است و با توجه به توسعه شهرها و راه ها احتمال دارد این میزان در آینده کمتر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر ظهر امروز در ستاد الگوی کشت و شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت برنامه الگوی کشت، گفت: در استان به ازای هر مترمکعب آبی که استفاده می شود حدود یک کیلو و 800 گرم ماده خشک تولید می شود اما این میزان در کشورهای اروپایی که وضعیت منابع آب خوبی دارند حدود سه کیلوگرم است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در برنامه اصلاح الگوی کشت شکاف بین بهره وری های فیزیکی و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است در واقع در این برنامه به دنبال اضافه کردن منابع پایه جدید نیستیم و قصد داریم با منابع موجود تولید و بهره وری را ارتقا دهیم.

وی عنوان کرد: در چهارمحال و بختیاری کمتر از 20 درصد دشت وجود دارد که حدود 13 درصد از آن ها در اختیار بخش زراعی است و با توجه به توسعه شهرها و راه ها احتمال دارد این میزان در آینده کمتر شود بنابراین در کشت محصولات زراعی افزایش سطح نخواهیم داشت اما در همین میزان سطح باید متناسب با رشد جمعیت و نیاز غذایی کشور و استان تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

13 درصد از دشت های چهارمحال و بختیاری در اختیار بخش کشاورزی است

13 درصد از دشت های چهارمحال و بختیاری در اختیار بخش کشاورزی است