مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1402 ساعت 11:252023-10-06سياسي

هدایای ویژه قالیباف به رییس امارات


رییس مجلس در دیدار با رییس دولت امارات، دو نوع داروی ایرانی به عنوان نماد پیشرفت کشورمان در عرصه علم پزشکی به او هدیه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس روز گذشته با محمد بن زاید آل نهیان رییس کشور امارات متحده عربی دیدار و گفت وگو کرد؛ قالیباف در این دیدار دو نوع داروی ایرانی هدیه داد یکی از این داروها، داروی سلولی ریکالرسل است که به همت دانشمندان ایرانی برای درمان بیماری صعب العلاج ویتیلیگو ساخته شده و مجوز درمان دریافت کرده است.

ایران دوازدهمین کشور سازنده این داروی سلولی در جهان محسوب می شود.

داروی دوم، واکسن آنفلوآنزای فصلی بود که براساس تکنولوژی نوترکیب، در سال 2020 به همت دانشمندان کشورمان در کشور عرضه شده و به دلیل های تک بودن، نماد قدرت علمی کشور و از جمله کالاهای استراتژیک سلامت محور محسوب می شود.

ایران بعد از آمریکا دومین کشور سازنده این نوع  واکسن های 4 فصل آنفلوآنزا است.

پس از ارائه این داروها که با استقبال بن زاید همراه بود، قرار شد امارات بررسی لازم برای سرمایه گذاری در تولید این داروهای ایرانی در ابوظبی را انجام دهد.

با توجه به نوع مصرف این داروهای دانش بنیان، پیش بینی می شود ارائه آن به رییس دولت امارات، زمینه سرمایه گذاری مشترک برای تولید این محصولات ایرانی را در کشورها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدایای ویژه قالیباف به رییس امارات

هدایای ویژه قالیباف به رییس امارات