مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 12:102023-10-21اقتصادي

صادرات محصولات نانوفناوری ایران به 48 کشور در پنج قاره جهان


دبیر ستاد توسعه فناوری های نانو در نشست خبری امروز گفت: سال گذشته صادرات نانو به 48 کشور دنیا 69 میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، عماد احمدوند دبیرستاد توسعه فناوری های نانو در نشست تحلیل بازار محصولات نانو ساخت ایران که صبح امروز در محل این ستاد برگزار شد، با بیان اینکه هر تلاشی که در ستاد نانو و حوزه نانو صورت می گیرد برای قوی شدن نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: یکی از الزامات پیشرفت فناوری نانو در کشور، پایش مداوم مسیر تجاری سازی فناوری های نانو در بستر بنگاه های اقتصادی است.

  احمدوند با اشاره حجم بازارمحصولات نانویی در سال 1401، تصریح کرد: تاپایان سال 1401 تعداد 1428 محصول نانو به وسیله ی 350 شرکت فعال در این حوزه تجاری شده و از واحد ارزیابی و نظارت ستاد فناوری نانو ،گواهی نانو مقیاس دریافت کرده اند؛  وی افزود :مجموع بازار فروش این محصولات در سال 1401 بیش از 30 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته است و همچنین بیش از 6 درصد از این بازار معادل 69 میلیون دلار را صادرات این محصولات تشکیل می دهد.

  وی در ادامه با بیان اینکه معادل ارزی بازار فروش محصولات نانویی ساخت ایران بر اساس متوسط روزانه نرخ دلار سال 1401 برابر 1125 میلیون دلار ارزیابی شده بود، تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات محصولات نانوفناوری ایران به 48 کشور در پنج قاره جهان

صادرات محصولات نانوفناوری ایران به 48 کشور در پنج قاره جهان