مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 10:152023-10-02پزشكي

توصیه های طب ایرانی برای زندگی بهتر سالمندان


در دوران سالمندی مزاج سنی سرد و خشک است که البته در بعضی از افراد به دلایل مشکلات گوارشی و تجمع رطوبت نامناسب در بدن سردی و تری عارض خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،هر فرد با سطحی از انرژی حیات متولد می شود که این انرژی بطور طبیعی در سال های ابتدایی عمر در اوج است و بتدریج کاهش می یابد.

رعایت تدابیر حفظ الصحه می تواند حافظ این حرارت باشد و سبک زندگی ناسالم باعث هدر رفتن و کاهش زودتر از موعد این انرژی خواهد بود.

ارمغان السادات کیهان مهر، پزشک و متخصص طب ایرانی با بیان اینکه در طب سنتی ایران دوران زندگی به چهار مرحله رشد، جوانی، میانسالی و سالمندی (شیخوخیت) تقسیم می شود که از 60 سالگی به بعد فرد به دوران سالمندی وارد می شود، تصریح کرد:  هرکدام از این چهار مرحله، ویژگی خود را دارد که هر فرد با رعایت این دستورات و تدابیر بهداشتی می تواند دوران زندگی خود را به بهترین نحو طی کند.

وی افزود: از ویژگی های دوران سالمندی کاهش حرارت غریزی بدن است.

هر فرد با سطحی از انرژی حیات متولد می شود که این انرژی به طور طبیعی در سال های ابتدایی عمر در اوج است و بتدریج کاهش می یابد.

رعایت تدابیر حفظ الصحه می تواند حافظ این حرارت باشد؛ در حالی که سبک زندگی ناسالم باعث هدر رفتن و کاهش زودتر از موعد این انرژی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های طب ایرانی برای زندگی بهتر سالمندان

توصیه های طب ایرانی برای زندگی بهتر سالمندان