مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 11:202023-10-09اجتماعي

ماجرای تلفات ماهی های چشمه شاهنجرین چیست؟


چشمه شاهنجرین یکی از آثار طبیعی شهرستان درگزین بوده که با پیگیری های انجام شده مسئولان چندی پیش این اثر طبیعی در فهرست آثار ملی طبیعی ایران ثبت شد.

- ایسنا/همدان چشمه شاهنجرین یکی از آثار طبیعی شهرستان درگزین بوده که با پیگیری های انجام شده مسئولان چندی پیش این اثر طبیعی در فهرست آثار ملی طبیعی ایران ثبت شد.

این برکه بر پای کوه سه برادر شاهنجرین درگزین واقع شده و به علت نوع اقلیم و میزان بارش های منطقه ای دارای پوشش گیاهی استپی مرتعی است اما دورتادور چشمه را درختان متراکم صنوبر، راجی و زبان گنجشک دربرگرفته است.

به تازگی کلیپی از تلف شدن ماهی های این برکه در فضای مجازی در حال نشر است و این امر موجب نگرانی و دغدغه دوستداران این برکه شده چرا که اهالی درگزین نسبت به این اثر طبیعی زیبای ثبت شده در فهرست ملی کشور عرق بسیاری دارند و آن را یکی از قابلیت های مهم در بحث توسعه گردشگری و جذب گردشگر برای شهرستان درگزین می دانند، همین امر موجب شد تا پیگیر این موضوع شویم.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان های رزن و درگزین در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه چشمه شاهنجرین در سال گذشته ثبت ملی شده است، اظهار کرد: در سال گذشته به اشتباه به جای آدرس پرونده چشمه شاهنجرین پرونده دیگری را برای ثبت ملی زده بودند که در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای تلفات ماهی های چشمه شاهنجرین چیست؟

ماجرای تلفات ماهی های چشمه شاهنجرین چیست؟