مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 19:052023-09-28اقتصادي

تولید سالانه بیش از 9 هزار تُن عسل در استان اردبیل


سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید سالانه بیش از 9 هزار تُن عسل در استان اردبیل خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، نوبخت اژدری اظهار کرد: تعداد 3604 زنبورستان فعال در استان وجود دارد که تعداد بیش از 5 هزار نفر به صورت مستقیم در این بخش مشغول به تولید هستند و سالانه بیش از 9 هزار تن عسل در این استان تولید می شود.

وی افزود: تعداد کلنی های موجود در استان اردبیل 536 هزار و 589 فقره است که از این تعداد 12 هزار و 438 کلنی به صورت سنتی و مابقی به صورت صنعتی و حرفه ای است.

  سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: میزان سرانه مصرف عسل در استان 1500 تُن است که حدود 3500 تُن از این میزان عسل تولیدی توسط میهمانان و گردشگران حاضر در استان به عنوان سوغاتی خریداری و حمل و مابقی به کشورهای خلیج فارس، مالزی و عراق و .

صادر می شود.

  اژدری گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته از 15 الی 27 مهر ماه همزمان با سراسر کشور از زنبورستان های استان توسط کارشناسان پهنه مراکز خدمات آمارگیری خواهد شد.

به همین دلیل از کلیه زنبورداران خواهشمندیم نهایت همکاری را با ماموران آمارگیرانجام داده و در طول مدت آمارگیری از نقل و انتقال کندوهای زنبور عسل پرهیز کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه بیش از 9 هزار تُن عسل در استان اردبیل

تولید سالانه بیش از 9 هزار تُن عسل در استان اردبیل