مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 13:252023-10-10فرهنگي

کتاب «حصارخروان» توسط انتشارات سپیدرود رشت منتشر شد


کتاب «حصارخروان» در خاطرات سیف الله شیرمحمدی، همراه با قصه های فولکوریک به زبان تاتی به همت انتشارات سپیدرود رشت منتشر شد.

- ایسنا/گیلان کتاب حصارخروان در خاطرات سیف الله شیرمحمدی، همراه با قصه های فولکوریک به زبان تاتی به همت انتشارات سپیدرود رشت منتشر شد.

کتاب تاریخ شفاهی حصارخروان که به معرفی دو روستا به نام های حصار و خروان می پردازد، از زبان یکی از اهالی به نام سیف الله شیرمحمدی نقل شده که در عمران و آبادی این دو روستا نقش بسزایی داشته است.

کتاب حصارخروان به همت مهری شیرمحمدی و محمدمهدی شیرمحمدی گردآوری و تنظیم شده و پنج سال پس از فوت سیف الله شیرمحمدی، توسط انتشارات سپیدرود رشت در 500 شمارگان منتشر شده است.

این کتاب در سه بخش تنظیم شده که بخش نخست شامل خاطرات سیف الله شیرمحمدی از زبان خودش است.

این خاطرات در زمان حیاتش (متولد دی 1325/ درگذشت 31 شهریور 1397) برای پسر دومش بازگو و بخش هایی از سلسله خاطرات وی در قالب تاریخ شفاهی روستای حصارخروان، در روزنامه همشهری منتشر شده است.

پس از درگذشت سیف الله شیرمحمدی، بخشی از خاطرات بازنویسی و مواردی نیز از دفترچه خاطرات او اضافه شده و در سال 1402 و همزمان با پنجمین سالگرد درگذشتش منتشر می شود تا نسلی که با خدمات اجتماعی او آشنا نیستند، لااقل با بخشی از تاریخ حصارخروان آشنا گردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «حصارخروان» توسط انتشارات سپیدرود رشت منتشر شد

کتاب «حصارخروان» توسط انتشارات سپیدرود رشت منتشر شد