مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 19:102023-10-07بين الملل

آسمان در تسخیر پهپادهای ارتش


رزم تمام عیار پهپادی «آجا» در کویر - رزمایش مشترک پهپادی 1402 ارتش، صبح سه شنبه 11 مهر ماه، با شرکت قریب 200 فروند انواع پهپادهای ارتش در گستره جمهوری اسلامی ایران از آب های گرم خلیج فارس و دریای عمان در جنوب تا مناطق شرق، غرب و شمال کشور آغاز شد.

رزمایش پهپادی ارتش با حضور انواع پرنده های بدون سرنشین، از نقاط و پایگاه های مختلف کشورمان از فواصلی تا یک هزار کیلومتر از جمله پایگاه های زیرزمینی پهپادی و شناورهای نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس هند به منطقه عملیات آغاز شد تا مأموریت های خود را اجرا کنند.

در این رزمایش از انواع پهپادهای رزمی، شناسایی، جنگالی، مانند چمروش، یسیر، صادق، پلیکان، ابابیل 3، ابابیل 4، ابابیل 5، کمان 12، کمان 19، ارش، کرار، امید، یزدان، مهاجر 2 و مهاجر 6 متعلق به نیروهای چهار گانه ارتش مورد استفاده قرار گرفتند.

همچنین با توجه به گسترش توان پهپادی ارتش و انجام مأموریت های متنوع و متعدد پهپادی و لزوم هماهنگی این پروازها، شبکه فرماندهی و کنترل عملیات پهپادی ارتش در قالب قرارگاه ذوالفقار ارتش ایجاد و مدیریت و هدایت این پهپاد ها در قالب یک شبکه منسجم و هماهنگ انجام شد و انواع پهپادی ارتش تصاویر و اطلاعات کسب شده را به مرکز فرماندهی ارسال می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسمان در تسخیر پهپادهای ارتش

آسمان در تسخیر پهپادهای ارتش