مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 09:452023-10-18سياسي

جای خالی باغ شهرها در سند آمایش سرزمینی


رضا افلاطونی، رییس سازمان امور اراضی کشور در گفت وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که موضع و دیدگاه سازمان امور اراضی کشور در مورد پدیده باغ شهر ها چیست، با تأکید بر اجرای سند آمایش  گفت: ما اعتقاد داریم سند آمایش سرزمینی باید به معنای واقعی توسط دستگاه های مسئول در کشور عملیاتی و اجرایی شود و از جمله مواردی که در سند آمایش سرزمینی باید دیده شود، همین موضوع فضاهای گردشگری، تفریحی، توریستی و موضوع باغ شهر هاست.

  شهرهای مولد  افلاطونی با بیان اینکه ما در قوانین فعلی چیزی به نام باغ شهر نداریم؛ خاطرنشان کرد: اخیراً یک طرح تحت عنوان شهرهای مولد هم توسط وزارت جهاد کشاورزی و هم توسط وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است.

یعنی شهرهایی که  در عین حال که سکونتگاه هستند، ضمنا محل تولید هم باشند.

وی ادامه داد: در سواحل شمال خلیج فارس، یعنی در جنوب کشور در حال اجرای این طرح در سه استان سیستان و بلوچستان هرمزگان و بوشهر هستیم.

در حالی که اجازه ساخت و ساز محدودی را در قطعات 2هزار متری تا به بالاتر را در این طرح دیده ایم، ضمنا آنجا مکانی برای تولید نیز باشد.

به عنوان مثال مکان تولید میگو، پرورش ماهی و حتی سبزی و صیفی جات را هم پیش بینی شده یا  گلخانه های کوچک مقیاس که در کنارش سکونتگاه های دائمی هم وجود داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی باغ شهرها در سند آمایش سرزمینی

جای خالی باغ شهرها در سند آمایش سرزمینی