مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 13:502023-10-16سياسي

حال ناخوش برجام در آستانه فرارسیدن بند غروب


اکنون و به تبعیت اقدامات امضاکنندگان برجام، امروز دیگر جانی در کالبد این توافق باقی نمانده است.

در پیوست آخر سند برجام که به شرح برنامه اجرای این توافق اختصاص داده شده، - ایسنا/خراسان رضوی اکنون و به تبعیت اقدامات امضاکنندگان برجام، امروز دیگر جانی در کالبد این توافق باقی نمانده است.

در پیوست آخر سند برجام که به شرح برنامه اجرای این توافق اختصاص داده شده، از روزهایی تحت عنوان "نهایی شدن، قبول توافق، تصویب و اجرا" و در نهایت "انتقالی و لغو" نام برده شده است.

امروز بندی از برجام را پیش رو داریم که اصطلاح "بند غروب" به آن اطلاق می شود و خبر از لغو تحریم­ های موشکی، پهپادی و هسته­ ای ایران طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت می­ دهد.

تا فرارسیدن روز لغو و ملغی شدن تمام تحریم ­های هسته ­ای کشور، هنوز 2 سال دیگر باقی مانده، اما تا روز انتقالی تنها دو روز مانده است.

طبق مفاد برجام، 18 اکتبر 2023 یعنی 26 مهر 1402 روز انتقالی مقرر شده و قرار است در این روز که 8 سال از روز قبول توافق برجام می گذرد، تحریم ­های موشکی و پهپادی ایران و تحریم های سازمان ملل که با برجام به تعلیق درآمده بودند، لغو شوند، ایران پروتکل الحاقی را به مجلس ببرد و مدیرکل آژانس بین ­المللی انرژی اتمی گزارش جامع ­تر خود از وضعیت صلح آمیز بودن فعالیت ­های هسته ­ای ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال ناخوش برجام در آستانه فرارسیدن بند غروب

حال ناخوش برجام در آستانه فرارسیدن بند غروب